KURSER & TILMELDING

BLÅ DAGE PÅ ANHOLT
29 Maj — 1 Juni 2020

Velkommen til nogle aktive og inspirerende højskoledage på Anholt. Vi bor i nyistandsatte værelser på Casablanca hostel med udsigt over havet og havnen. Undervisningen foregår lige udenfor døren i værkstedet på havnen, ved stranden og på havet og rundt omkring i øens skønne natur. Om morgenen er der mulighed for gåture eller et friskt morgenbad. Om aftenen er der fællesspisning, fugletur eller måske en sangaften.Der er to linjer at vælge mellem; akvarel og vandsport.

TILMELD DIG HER

Vandsport

Vandsportlinjen: Her kan du lære basale færdigheder i at ro havkajak og stå på SUP. Eller udforske havet omkring Anholt hvis du allerede har erfaring som roer.

Du bliver introduceret til havkajakker funktion, personlig udrustning samt sikkerhed til søs. Der er undervisning i basale roteknikker, selvredning og makkerredning. Desuden forbereder vi en tur ved at tjekke vejr og strøm. Hvis vejret tillader der, ror vi til fyret og spiser vores medbragte mad, kigger på sæler og går en tur op i fyret og ser Anholt fra oven.

Stand Up Padling er blevet en meget populær sportsgren i Danmark fordi den kombinerer træning, balance og leg med vandsport og fornøjelsen ved at træne i det fri. På kurset lære du at ro og manøvrere på boardet og du får mulighed for at at padle i stille vand eller lege på bølger alt efter vejret.

Akvarel

Med udgangspunkt i landskab og havnebygninger med fokus på lys og mørke arbejder vi med farvens konsistens afskylning afdækning med tape. Alt har indflydelse, Vandmængde, Tørretid, Pigmenternes flugt over papiret, Luftfugtighed og vindstyrke. Alt foregår ude i vejret.

LÆRER UNDER BLÅ DAGE

Birgitte
Dahl Jeppesen

Vandsport

Birgitte har været vandhund, siden hun som barn svømmede i vandet ved Grenå strand. Hun har været konkurrence svømmer, fridykker og sejlet med sejlskib. Nu driver hun Anholt Vandsport sammen med sin mand Polle, som er vokset op på Anholt. De bor på Nordstrandvej med høns, ænder, hund og stor urtehave. Birgitte har lavet mad fra bunden, siden hun var barn og længe før det blev moderne. Nu glæder hun sig til at dele sin passion med kursisterne. Birgitte er uddannet psykolog i 1995 og har arbejdet som klinisk psykolog med egen klinik og været underviser på pædagogseminarium i Kolding.

Tine
Hind

Akvarel

Keramik
Tine Hind (1953) er billedkunstner, født i Askov, bosiddende i Aarhus og er uddannet fra Rijks Akademiet i Amsterdam (1973-74), Aarhus Kunstakademi (1975-76) og Poznan Statsakademi i Polen (1977). Kunstneren er bl.a. medlem af Kunstnersamfundet, BKF, Danske Grafikere, ProKK. På Tines CV står utallige udstillinger i Danmark, i Japan og Brasilien, og hun er modtager af flere nationale og internationale legater.

PRAKTISK INFO

Der er to linjer at vælge mellem. Akvarel og vandsport. Husk at anføre hvilken linje du gerne vil følge. Vi bor på ny renoverede værelser på Casablanca hostel på havnen lige ved siden af akvarelværksted og kajakker.

Kursusafgiften er 2700kr. for delt dobbeltværelse og 3200kr. for enkeltværelse. Sengetøjspakke til 100 kr.

Prisen dækker frokost, aftensmad og mellemmåltider samt alle materialer. Vi spiser fisk, grønt og lokalproduceret kød og hvis fiskerne kommer ind, så slutter vi kurset af med hummergilde.

Morgenmad, vin øl og snolder kan købes i Spar Konge ved siden af vandrerhjemmet eller i Brugsen i byen.

For yderligere information: Facebook Anholt Højskoleprojekt