TIDLIGERE KURSER

Raku & Relax
14 — 18 Oktober 2019

Velkommen til et inspirerende og afslappende kursus i efterårsferien på Anholt. Du får mulighed for at fordybe dig i keramik og Raku brænding i Malenes karemikværksted og du lærer grundlæggende færdigheder om blanding af glasur og brænding i rakuovn. Ved side af keramikken skal vi nyde sauagus og vinterbadning i Danmarks måske mindste vinterbadeklub. Vi skal stresse af med aften yoga og naturvandringer og vi skal spise hjemmelavet økologisk mad, som fortrinsvis er grønt, fisk og lavet af lokale råvarer.
NB: Kurset er eksternat, så du skal selv sørge for overnatning.

Familiekursus
30 Juni — 6 Juli 2019

Velkommen til et lille intimt højskolekursus på Vibehøj i skoven tæt ved Vesterstrand. Vi skal spise en masse fisk, skaldyr, tang og økologiske grøntsager. Om morgenen er der vandreture og udendørs meditation. Om aftenen følges vi ud i klitterne med termokander og sangbøger og ser solnedgangen sammen.

DEN BLÅ UGE
16 — 22 Juni 2019

Velkommen til et inspirerende og aktivt højskolekursus, hvor vi bor på Pakhuset på Anholt havn. Vi skal spise en masse fisk, skaldyr, tang og økologiske grøntsager. Om morgenen er der vandreture og udendørs meditation. Om aftenen følges vi ud i klitterne med termokander og og sangbøger og ser solnedgangen sammen.

PÅSKEKURSUS
13 — 20 April 2019

Under overskriften "Lav tingene selv" mødes vi i påskeferien på Anholt. Vi bor og spiser i forsamlingshuset og undervisningen foregår på Anholt Skole, Anholt Skulpturværksted og ude omkring i øens skønne natur.